söndag 12 april 2009

"Välkommen till världen"

En bekant här ska snart få barn och har verkligen gått upp i det amerikanska traditionerna och föreställningar om barn och barnafödande. Suck, hon kan bli helt förtvivlad över att jag lämnar Klara med Sebastian för att gå på crafting en gång i veckan. Nåja, hon hade en babyshower som jag duckade med nöd och näppe. The gift registry hon hade på Target och Babies'r'us hade blygsamma 200 items som vi 12 inbjudna kunde välja mellan.... bla en Baby Björn bärsele á 165 dollar :S Känns lite nervös att ge henne något hemmagjort men jag får la stå för den jag är :D

Byxorna är efter eget mönster och bodyn med. Idén till att bara ha omlottkrage fick jag när Klaras bodys var helt för stora om man hade det på båda sidor. Har sett det på en hemsida också, minns inte vilken (amningshjärnan slår till igen). Alla tyger är som vanligt ifrån Joann's. Är nöjd med ha bemästrat tvillingnålen äntligen!

Craftinggruppen la in en massbeställning till www.firemountaingems.com och mina ekta perler kom här om dagen, men mer om det imorgon!

1 kommentar:

  1. Så snyggt och smart med omlott på bara ena sidan! Jag gillar verkligen det regnbågsfärgade hjärtantyget i inlägget under, men jag antar att det är från USA? Bedårande dotter ni har!

    SvaraRadera