söndag 1 mars 2009

Syglädje

Sorgen över att ha lämnat min älskade symaskin i Sverige dränktes första året genom att sticka och virka en massa. Men nu är det borta helt för jag har fått låna en maskin av en väninna :D Så efter att ha samtalat med mannen om vilka modeller för byxor och body vi gillar bäst till dottern och skissade på några mönster. Resultatet blev det här:


Tyvärr blev bodyn för kort, vilket jag borde anat eftersom jag skissade efter bodys som börjar bli för tajta till Klara. Byxorna blev dock bra i storlek men det blir nog mudd i midjan i fortsättningen. Så det är bara att sätta sig ner igen och sy en större body till Klara och en lite mindre byxa till en väninna som fick barn i veckan.

3 kommentarer:

  1. Hej hej!! Kul att du startat en blogg. Då kan jag följa vad som händer "over sea"....Så stor Klara blivit!!

    SvaraRadera
  2. Åhh... vilken söt tjej och snygga kläder!!

    SvaraRadera